Što Biblija doista govori o tome da žene budu pastori?

Što Biblija doista govori o tome da žene budu pastori?

Pogledi: 110
0 0
Read Time:3 Minute, 44 Second

Zapravo, govori puno, i to potvrdno. Uzmite, na primjer, riječi apostola Pavla ranoj crkvi u Rimu:

” darove imamo različite, već prema danoj nam milosti: je li proroštvo — neka je primjereno vjeri; je li služenje — neka je u služenju; ili tko poučava — neka je u poučavanju; ili tko hrabri — neka je u hrabrenju; tko dijeli — neka to čini u prostodušnosti; tko predvodi — u revnosti; tko iskazuje milosrđe — u veselju.”
– Rimljanima 12:6-8

Božji je poziv povezan s darovima koji su primljeni od Duha Svetoga. Ništa u ovom odlomku ne povezuje darove i pozivanje Boga s određenim rodom.

Kada Pavao govori vođama da marljivo vode, on koristi grčku riječ “proistamenos” (Rimljanima 12: 8). Oblik imenice ove riječi je “prostatis . U Rimljanima 16: 2 Pavao spominje Febu kao “prostatis”. Kada Pavao sebe naziva “služiteljem evanđelja”, on koristi grčku riječ “diakonos” (Kološanima 1:23). Slično tome, Pavao je opisao i Febu kao “diakonon” u crkvi u Kenhreji (Rimljanima 16,1).

Priscila je učila čovjeka “Božjem putu preciznije” (Djela 18:26). Grčka riječ je “exethento”; to je ista aktivnost u koju je Pavao sudjelovao kada je iz Zakona i Proroka objasnio da je Isus Mesija (Djela 28:23).

Neki pogrešno tumače 1. Timoteju 2:12 da govore da žene ne mogu učiti muškarce. Prva Timoteju je bilo pismo pisano crkvi u Efezu. Priscila je u Efezu učila čovjeka „Božjem putu preciznije”. Od 1. poglavlja do 6. poglavlja 1. Timoteja Pavao se obraća ljudima koji su sudjelovali u “lažnom” učenju. Čini se da je barem jedan od tih lažnih učitelja bio i “žena“. U 1. Timoteju 1:20, međutim, vidimo da su neki od tih lažnih učitelja bili muškarci.

Neki također krivo tumače 1. Timoteju 2:12, govoreći da žene ne smiju “vršiti vlast” nad muškima u crkvi. Međutim, riječ koja je prevedena kao “autoritet vježbanja” u latiničnoj i engleskoj verziji Biblije u više je navrata korištena u grčkom stoljeću kako bi se označila osoba koja je odgovorna za nečiju smrt. U pisanju Filona Aleksandrijskog, na primjer, biti “autentičan” bio je povezan s uzrokovanjem smrti prihvaćanjem lažnog znanja (“gnosis”) Boga (vidi Filonov (The Worse Attacks the Better”/ “Najgori napadi na bolje”).

Služeći se sličnim jezikom, Pavao zabranjuje “ženu” iz “autentiniteta androsa”, možda se odnosi na lažno učenje koje bi bilo odgovorno za smrt čovjeka. Žena je uspoređena s Evom u 1. Timoteju 2: 13-14, koja je bila prevarena i dala je zabranjeni plod svome mužu, koji ga je pojeo i zatim umro. Rani gnostici su potpuno pogrešno shvatili izvještaj stvaranja koji se nalazi u Postanku. Učili su da je zmija glasnik od Boga i da je Eva učinila nešto dobro kad je dijelila božansku “gnozu” s Adamom. U 1. Timoteju 6:20, Pavao upozorava Timoteja da čuva evanđelje protiv svjetovnog brbljanja koja se lažno naziva gnosom.

Žene – poput muškaraca – naviještale su evanđeosku poruku, podučavale duhovne istine o Isusu Kristu i dale osigurale vodstvo ranoj crkvi. To su uloge koje izvodi osoba koja se obično naziva “pastor”, iako taj posebni naslov nije eksplicitno nađen u grčkom Novom zavjetu. U grčkom, vidimo da su crkveni vođe metaforički nazvani “poimenas” (pastiri) u Efežanima 4:11. Latinski ekvivalent je “pastori”, i to je vjerojatno odakle dolazi naslov “pastor”. Međutim, doslovno, biti pastir, nikako nije bio isključivo “muško” zanimanje. Rahela, na primjer, je opisana kao “pastir” u Postanku 29,9. Što se tiče metafore, poimenas je svakako prikladan opis “pastoralne” uloge. Međutim, ta uloga nije bila ograničena isključivo na muškarce.

Kada je crkva postala službena državna religija Rimskog Carstva, stoljećima nakon Kristove zemaljske službe, rimski patrijarhalni zakoni i običaji počeli su snažno utjecati na institucionalno vodstvo crkve. Ljudski običaj počeo je zamijeniti poziv i darivanje Duha Svetoga, a vodstvo je postalo isključivo muško. Danas neki još uvijek miješaju tu palu ljudsku tradiciju s Božjom voljom; ovo ometa evanđelje, šteti Kristovu tijelu i žali srce Božje.

Podržava li Novi zavjet žene da budu “pastori” u crkvi? Da, kad se čita u izvornom jeziku i kontekstu, a ne pomiješana s palim ljudskim tradicijama, svakako podržavat.

Bob živi sa svojom obitelji u Ontariju, Kanada. Diplomirao je vjeronauk, studije društvenog razvoja i socijalni rad. Godine 2013. dobio je nagradu Delta Epsilon Chi od Udruge za biblijsko visoko obrazovanje. Kao socijalni radnik od 1996. godine, on pruža terapiju u raznim okruženjima i autor je “Let My People Go: A Call to End the Oppression of Women in the Church/Pusti moj narod da ide: Poziv da se zaustavi represija nad ženama u Crkvi”.

Autor: Bob Edwards
Izvor: christianpost.com
Preveo: Čedo Todorović

Happy
Happy
0
Sad
Sad
0
Excited
Excited
0
Sleepy
Sleepy
0
Angry
Angry
0
Surprise
Surprise
0
Vjera