Što znači fraza da je Bog sveti, sveti, sveti?

Što znači fraza da je Bog sveti, sveti, sveti?

Pogledi: 108
0 0
Read Time:3 Minute, 53 Second

Odgovor: Fraza “sveti, sveti, sveti” pojavljuje se dva puta u Bibliji, jednom u Starom zavjetu (Izaija 6: 3) i jednom u Novom (Otkrivenje 4: 8). Oba puta frazu izgovaraju ili pjevaju nebeska bića, i oba puta se pokazuje u viziji čovjeka koji je bio prenijet do Božjega prijestolja: prvi, prorok Izaija a onda apostol Ivan. Prije nego što objasnimo trostruko ponavljanje Božje svetosti, treba razumjeti što se zaista podrazumijeva pod Božjom svetošću.

Svetost je jedno od Božjih atributa koje je najteže objasniti, dijelom zato što je to jedna od osnovnih značajki koje ljudi nemaju. Stvoreni smo prema Božjem liku, i dijelimo mnoge od Njegovih osobina, u mnogo manjoj mjeri, naravno – ljubav, milost, vjernost, itd. Međutim, neke od Božjih osobina ljudi nikada neće dijeliti s Njim – sveprisutnost, sveznanje, svemoć i svetost. Božja svetost ono što ga odvaja od drugih bića, što ga čini odvojenim i različitim od svega ostaloga. Božja svetost je više od njegovog savršenstva ili bezgrešne čistoće; to je suština “drugačijosti”, Njegove transendencije. Božja svetost sadrži misteriju njegove veličanstvenosti i tjera nas da u čudu gledamo u Njega dok počinjemo svatu mali dio Njegovog Veličanstva.

Izaija je bio svjedok Božje svetosti iz prve ruke u viziji koju je opisao u Izaiji 6. Iako je Izaija bio Božji prorok, i pravedan čovjek, njegova reakcija na viziju Božje svetosti bila je svijest o vlastitoj grešnosti i očajanje nad vlastitim životom (Izaija 6: 5). Čak su i anđeli u Božjem prisustvu, oni koji su vikali: “Svet, svet, svet je Jahve nad vojskama” pokrili svoje lice i noge sa četiri od svojih šest krila. Pokrivanje lica i nogu nesumnjivo označava čast i strahopoštovanje inspirirano neposrednim Božji prisustvom ( izlazak 3: 4-5). serafimi su stajali pokriveni, kao da su sebe skrivali što je više moguće, priznajući svoju nedostojnost u prisustvu onog koji je Svijet. i ako su sveti i čisti serafini pokazali takvo poštovanje u prisustvu Jahve, kakvo duboko strahopoštovaje Trebalo bi da i mi grešna bića imamo da bismo mu se približili! Poštovanje koje su anđeli pokazali Bogu trebalo bi da nas podsjeti na našu aroganciju kada bez razmišljanja i bez poštovanja ulazimo u Njegovo prisustvo, kao što obično činimo, jer ne poznajemo Njegovu svetost.

Ivanova vizija Božjeg prijestolja u Otkrivenju 4 slična je Izaija. I tu su bila živa bića oko prijestolja koja su vikala: “Svet, svet, svet je Gospod Bog, Svemogući” (Otkrivenje 4: 8) iz poštovanja i strahopoštovanja prema Svetom Bogu. Ivan dalje objašnjava da su ova bića davala neprekidno slavu i čast i zahvalnost Bogu na Njegovom prijestolju. Zanimljivo je da se Ivanova reakcija na viziju Boga na Njegovom prijestolju razlikuje se od Izaijine. Nigdje nije zapisano da je Ivan pao ničice u strahu i svijesti o svojoj grešnosti, možda zato što se Ivan već ranije sreo sa uskrslim Krist na početku svoje vizije (Otkrivenje 1:17) Krist je stavio svoju ruku na Ivana i rekao mu da se ne plaši. Isto tako, možemo priđemo prijestolju milosti ako imamo Kristovu ruku nad nama u obliku Njegove pravednosti, u zamjenu za naš grijeh na križu (2. Korinćanima 5:21).

Međutim, zašto se tri puta ponavlja riječ: “sveti, sveti, sveti” (Trisveto)? Ponavljanje imena ili izraza tri puta bilo je prilično uobičajeno među Židovima. U Jeremiji 7: 4, prorok je Židovima rekao: “Hram Gospodnji” tri puta , govoreći o njihovoj velikoj sigurnosti u vlastitoj proslavi, iako je to bio licemjeran i korumpiran. Jeremija 22:29, Ezekiel 21:27 i 1 Samuel 18:23 sadrže slične trostruke izraze koji dodaju njihovu moć. Tako da, kada anđeli oko prijestolja zovu ili viču jedni drugima: “Sveti, sveti, sveti”, oni sa silom i oduševljenjem iskazuju istinu o vrhunskoj svetosti Boga, toj suštinskoj osobini koja izražava Njegovu nevjerojatnu i veličanstvenu prirodu.

Uz to, Trisveto iskazuje trojaku Božju prirodu, tri osobe Božanstva, svaku podjednaka u svojoj svetosti i veličanstvenosti. Isus Krist je jedini koji neće “strunuti” u grobu, već će biti uskrsnut i podignut s desne strane Boga (Djela 02:26, ​​13: 33-35). Isus je “Svetac i pravednik” (Djela 3:14) čija nam smrt na križu dopušta nam da stojimo pred prijestoljem našeg Boga bez ikakvog srama. Treća osoba trojstva – Sveti Duh – samim svojim imenom pokazuje značaj svetosti u suštini Božanstva.

Konačno, vizija anđela oko prijestolja koji viču: “Sveti, sveti, sveti”, jasno govori da je Bog isti u oba zavjeta. Često mislimo o starozavjetnom Bogu kao Bogu gnjeva a novozavjetnom kao Bogu ljubavi. Međutim, Izaija i Ivan predstavljaju istovjetnu sliku našeg svetog, veličantvenog, nevjerojatnog Boga koji se ne mijenja (Malahija 3: 6), koji je isti jučer, danas i zauvijek (Hebrejima 13: 8) i “kod koga nema izmjene niti sjene od promjene” (Jakovljeva 1:17). Božja svetost je vječna, jer je on sam vječan.

Izvor: gotquestions.org

Happy
Happy
0
Sad
Sad
0
Excited
Excited
0
Sleepy
Sleepy
0
Angry
Angry
0
Surprise
Surprise
0
Vjera